دولت پاکستان بار دیگر با تحریک انصاف وارد مذاکره شد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136951

رسانه‌های پاکستانی گزارش‌ داده‌اند که دولت این کشور دور جدید مذاکرات خود را با تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان آغاز کرده است.

رسانه‌های پاکستانی سه‌شب‌شب، ۱۲ ثور، از آغاز دور جدید مذاکرات میان دولت پاکستان و تحریک انصاف به رهبری عمران خان خبر دادند.

بربنیاد گزارش‌ها، این سومین دور مذاکرات میان هیأت حکومت و تحریک انصاف است.

هدف از برگزاری این نشست «پایان دادن به بن‌بست در خصوص زمان برگزاری انتخابات پارلمانی» این کشور عنوان شده است.

گفته می‌شود که دوطرف پیش از مذاکرات خوشبین به نظر می‌رسیدند.

در همین حال، گفته می‌شود که شاه‌ محمود قریشی؛ وزیر خارجه پیشین حکومت پاکستان رهبری تیم تحریک انصاف در این مذاکرات را برعهده دارد، او گفته که تیم او برای یافتن راه‌حلی برای مشکلات سیاسی در مذاکرات شرکت می‌کند.

تنش سیاسی در پاکستان طی روزهای اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. جناح مخالف و دولت آن کشور پس از یک سال جنجال‌ سیاسی، بازداشت رهبران مخالف و تشکیل پرونده‌های قضایی علیه یکدیگر، اکنون وارد مذاکره شده و تاکنون دو دوره از آن برگزار شده است.

بربنیاد گزارش‌ها، خواست اصلی حزب عمران‌ خان، انحلال فوری پارلمان‌ ملی و دیگر پارلمان‌های ایالتی است تا راه برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان باز شود.

اما نمایندگان دولت پاکستان ضمن مخالفت با هرگونه انحلال پیش از موعد پارلمان ملی پیشنهاد داده‌اند که امکان انحلال پارلمان پس از ارائه بودجه سال مالی جدید در ماه جون وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟