دولت و طالبان درباره طرزالعمل مذاکرات صلح به توافق رسیدند

  • انتشار: ۹ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 100004

هیات‌های دولت و گروه طالبان اعلام کردند که دو طرف روی طرزالعمل مذاکرات صلح به توافق رسیده اند.

وزارت دولت در امور صلح در بیانیه‌ای نوشت که هیات‌های مذاکره کننده دو طرف صرفا در مورد ۲۱ ماده طرزالعمل مجالس مذاکرات، به استثنای مقدمه آن، در اصول به توافق رسیدند، اما متن مقدمه این طرزالعمل به وضاحت و بحث بیشتر میان هیات‌ها نیاز دارد.

این وزارتخانه افزود: در جلسه مشترک به تاریخ ۱۷ نوامبر در حضور میزبان فیصله گردید که طرزالعمل به جلسه عمومی ارائه و تنها بعد از تصویب هر دو هیات در آن جلسه نهایی پنداشته می‌شود. هیات مذاکرات صلح جمهوری اسلامی افغانستان وضاحت رسمی خود را در مورد عناصر مقدمه به جانب مقابل شریک ساخته است.

با این وجود، نعیم وردک، سخنگوی دفتر طالبان در قطر اعلام کرد که طرز العمل مذاکرات بین هر دو تیم مذاکراتی در ۲۱ ماده نهایی و تکمیل گردیده است. طرز العمل مذکور در حضور مسهل به زبان‌های پشتو و دری قرائت گردید و بعد از تایید هر دو طرف مذاکراتی یک نسخه آن به مسهل و یا میزبان نیز سپرده شد.

وی افزود: همه طرزالعمل مذاکرات به شمول مقدمه به توافق هر دو جهت مذاکرات بین الافغانی که ما در توئیت سابق ذکر نمودیم نهایی و تکمیل گردیده است.

گفتنی است که بیش از دو ماه از آغاز مذاکرات صلح میان دولت و طالبان در قطر می‌گذرد، اما مذاکرات در این مدت فقط در خصوص طرزالعمل گفتگو‌ها بوده است.

از سوی دیگر، تشدید جنگ از سوی طالبان نیز مردم افغانستان را به نتایج مذاکرات صلح ناامید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟