دولت ترکیه طرح اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان را به پارلمان ارائه کرد

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98507

آنکارا جهت اعزام نیرو‌های نظامی به جمهوری آذربایجان طرحی را به پارلمان ترکیه ارائه کرد.

به گزارش  خبرگزاری اطلس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری ترکیه طرح اعزام نیرو‌های این کشور به جمهوری آذربایجان را به پارلمان ارائه کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه ضمن اعلام این خبر، پیش بینی کرد پارلمان ترکیه در روز‌های آتی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی کرملین پیش از این اعلام کرد روسیه و ترکیه در خصوص همکاری در مسئله قره باغ با هم به توافق رسیده اند، اما هیچ بحثی درباره نیرو‌های مشترک حافظ صلح صورت نگرفته است. دیمیتری پسکوف تاکید کرد استقرار نیرو‌های حافظ صلح ترکیه در قره باغ به تائید هیچیک از طرف‌ها نرسیده و در بیانیه مشترک اخیر میان روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان نامی از ترکیه برده نشده است.

روسیه، ارمنستان و آذربایجان دوشنبه گذشته بیانیه مشترکی درباره توقف جنگ در منطقه قره باغ را به امضا رساندند. آتش بس تازه که از روز دوشنبه در منطقه قره باغ به اجرا درآمده، آذربایجان و ارمنستان را به توقف در مواضع خود و تبادل زندانیان ملزم می‌کند و بر اساس آن با اعزام نیرو‌های حافظ صلح روسیه به این منطقه موافقت شد.

طبق این سند، آتش بس کامل از ۱۰ نوامبر لازم الاجرا شد. بر اساس این توافقنامه، روسیه یک گروه از نیرو‌های حافظ صلح را به قره باغ کوهستانی اعزام می‌کند که متشکل از ۱۹۶۰ نفر از نیرو‌های نظامی، ۹۰ نفر نفر زره پوش و ۳۸۰ قطعه تجهیزات است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟