دولت افغانستان: مقامات پاکستانی حق اظهارنظر درباره مسائل داخلی ما را ندارند

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 115028

«محمد امیری» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه پاکستان مبنی بر اینکه افغان‌ها باید دنبال رهبری باشند تا بتواند صلح را تأمین کند، تصریح کرد که مقامات پاکستانی حق اظهارنظر درباره مسائل داخلی افغانستان را ندارند.

وی با اشاره به سفر نزدیک رئیس جمهور افغانستان به آمریکا نیز اظهار داشت که این سفر براساس منافع مشترک و روابط دیپلماتیک میان کابل ـ واشنگتن صورت می‌گیرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان درباره این سفر گفته بود: اگر هدف رفتن به واشگتن آغاز اتهام‌زنی جدید و مسئول دانستن پاکستان برای تمام مشکلات افغانستان و عدم پیشرفت در روند صلح باشد، این سفر کمکی نخواهد کرد.

امیری به «صبح کابل» گفت: «شواهد زیادی وجود دارد که دولت پاکستان از مخالفان مسلح دولت افغانستان حمایت می‌کند و وقت آن رسیده تا مقامات پاکستانی همان‌طور که وعده داده‌‌اند از نفوذ خود استفاده کنند و در راستای برقراری آتش‌بس دائمی و صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، گام‌های عملی بردارند».

وزیر امور خارجه پاکستان پیش‌تر با انتقاد از نحوه هدایت و رهبری در دولت افغانستان گفته بود: «افغانستان به رهبری نیاز دارد که بتواند برای یک نتیجه موفقیت‌آمیز مذاکره کند و بتواند صلح را در این کشور تأمین کند و مردم نگران چسبیدن او به قدرت نباشند».

پس از این اظهارات، «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با «منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل خواستار توضیح وی درباره سخنان قریشی شد و سفیر پاکستان در پاسخ نیز گفته بود که اسلام‌آباد به نقش و موضع دولت افغانستان برای موفقیت روند صلح تأکید دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟