دفتر جنرال دوستم، بازگشت معاون اول رئیس جمهور را رد کرده است

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 26561

دفتر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، گزارش‌ها مبنی بر این که نیروهای آلمانی شب گذشته اجازۀ نشست هواپیمای حامل وی را به میدان هوایی مزارشریف نداده است، رد کرد.

بشیراحمد ته‌ینج، سخنگوی حزب جنبش اسلامی گفته است که دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان آن شایعات را در اعلامیه‌ای رد کرده و اضافه از آن چیزی برای گفتن ندارند.

یکی از رسانه‌های داخلی روز گذشته “دوشنبه، ۲۶ سرطان” خبری پخش کرد که گویا نیروهای آلمانی به هواپیمای عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در میدان هوایی مزار شریف اجازه‌ نشست را نداده‌اند.

در این خبر آمده بود: “عطا محمد نور والی بلخ نیز در میدان هوایی منتظر استقبال دوستم بود.”

همچنین دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری با نشر بیانیه ای اعلام کرده است که، “خبربازگشت معاون اول ریاست جمهوری به کشور و عزیمت دوباره اش از فضای ولایت بلخ به جمهوری ترکیه واقعیت ندارد و آن را رد می کنیم.”

در این بیانیه گفته شده است “معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان هنوز در شهر انکارا در جمهوری ترکیه بسر می برد و برای بازگشت به وطن در چند روز آینده، تصمیمی نگرفته اند.”

در بیانیه ی معاونیت اول ریاست جمهوری آمده است که در “آینده‌ی نه چندان دور” جنرال دوستم به کشور بازمی‌گردد و در مراسم اعلام رسمی ایتلاف نجات افغانستان شرکت می‌کند.

جنرال دوستم در حالی که در قضیه‌ی اذیت جنسی احمد ایشچی متهم شده است، اواخر ماه ثور امسال “برای درمان” به ترکیه رفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟