دفتر «اوچا»: ۹۰ فیصد جمعیت افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 133954

سازمان ملل اعلام کرد که کمک به خانواده‌های نیازمند در سراسر افغانستان جریان دارد و تاکنون، ۱.۱ میلیون نفر جدید برای کمک‌های بشردوستانه شناسایی شده اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) اعلام کرد که از ابتدای سال روان تاکنون به بیش از ۴ میلیون نیازمند پول نقد توزیع کرده است.

کمیسیاریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) امروز (یکشنبه، ۸عقرب/آبان) گفته است در ادامه کمک بشردوستانه به۴.۶ میلیون هزار خانواده نیازمند در سراسر افغانستان کمک کرده است.

به گفته این اداره روند بررسی برای کمک به خانواده‌های نیازمند در سراسر افغانستان جریان دارد و تاکنون، ۱.۱ میلیون نفر جدید برای کمک‌های بشردوستانه شناسایی شده اند.

به گزارش شفقنا، این در حالی است که دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) نیز گفته است که سطح نیازمندی‌های بشری با گذشت هر روز در افغانستان بلند می‌‌رود و هم اکنون، ۹۰ فیصد جمعیت این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن به کمک‌های بشری نیاز دارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنان گفت که آنان به گونه مشترک با برنامه جهانی غذا و صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونسیف) برای کمک به نیازمندان تلاش خواهند کرد. سازمان‌ملل متحد در آغاز سال روان میلادی برآورد کرده بود که ۲۴.۴ میلیون نیازمند در افغانستان وجود دارند که برای کمک‌رسانی به ۲۲.۱ میلیون نفر آنها، به ۴.۱ میلیارد دالر بودجه نیاز است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟