دست غرب در توطئه علیه ملت‌های ایران و افغانستان!

  • انتشار: ۲۵ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 129546

در چند روز اخیر به دنبال حمله تروریستی یک فرد تکفیری به سه روحانی در حرم مطهر حضرت امام رضا ع در مشهد مقدس، سرو صدایی به منظور نفرت پراکنی میان مردم افغانستان و ایران با استفاده از کارت مهاجرین آغاز شده است.

به دنبال آن ماجرا که بسیار خوب و آگاهانه و مدبرانه از سوی مقامات بلندپایه ایرانی و نهادهای امنیتی این کشور مدیریت شد، سیل نشر و پخش کلیپ‌های پر از نفرت و توطئه گرانه در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد.

در بسیاری از این کلیپ‌های جور واجور که در تلگرام و فیسبوک و انستاگرام و توییتر دست به دست می‌شود، ظاهراً مهاجران افغانستانی از سوی مردم و نیروهای امنیتی ایرانی مورد هجمه و هتک حرمت و شکنجه و آزار قرار می‌گیرند، صرف نظر از این که اکثر این کلیپ‌های تصویری جعلی، مربوط به زمانه‌های گذشته و بدون مصداق است، این پرسش نیز خلق می‌شود که چرا در مقطع کنونی پخش شده و آیا عمل مجرمانه یک فرد را می توان بر کلیت یک ملت و یا سیاست‌های رسمی یک نظام تعمیم داد یا خیر.

شکی در این نیست که برخی مهاجران افغانستانی در ایران از سوی برخی شهروندان ایرانی در نقاطی مورد اذیت و آزار قرار گرفته و کسی منکر آن نیست. اما در روی دیگر قضیه، باید اذعان کرد که چهار دهه همین مهاجران از سوی ملت و دولت ایران پذیرایی شده و بدون اسناد و مدارک قانونی برای ورود، از بازار کار ایران، خدمات دولتی در این کشور و دریافت سرپناه مستفید شده‌اند.

از جانب دیگر، در هر کشور و هر ملتی افراد بد و خوب پیدا می‌شوند و اگر یک اقلیت کوچک مثلاً شماری از مهاجران را اذیت کرد، نمی‌توان آن را به پای کل ملت نوشت، همانگونه که فرد تکفیری به نام عبدالطیف شهروند افغانستان بود و نمی‌توان عمل شنیع و هولناک او را به پای ملت افغانستان قلمداد کرد.

اما در عقب این مسایل، دست غرب به صراحت دیده می‌شود، زیرا اگر به منبع نشر چنین کلیپ‌هایی توجه کرده باشیم، بیشتر از سوی آدرس‌ها و اشخاصی دامن زده شده است که در گذشته جیره خوار امریکا بوده و اکنون می‌خواهند با به جان هم انداختن ملت افغانستان و ایران، منطقه را بی ثبات بسازند.

این مسئله از آنجا به خوبی آشکار می‌شود که سخنگویان و اعضای دولت دست نشانده پیشین به صورت بی سابقه چنین کلیپ‌ها را نشر و باز نشر می‌نمایند و یک باره دائیه ی مهربان تر از مادر برای مهاجران شده‌اند، تا جایی که حتا یکی از مسئولان طالبان نیز عصبانی شده و از آنان پرسیده که در زمان قدرت داشتن آنان کسی به خاطر اذیت مهاجران احضار شده بود.

کسانی نیز حتی عکس‌ها و تصاویری از جریان‌های بازداشت تروریستان، عملیات تمرینی نیروهای امنیتی ایران، ویدئوهای شکنجه اطفال توسط والدین سادیست و اسرای جنگی را نیز به عنوان آزار و اذیت مهاجران در ایران منتشر کرده‌اند که واقعاً خبر از ابعاد بزرگ توطئه می‌دهد.

سید حبیب موسوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟