دست رد رژیم صهیونیستی به پناهجویان اوکراینی

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128193
پناهجویان اوکراینی

یوگن کورنیچوک، سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی گفت که از بازداشت برخی پناهجویان اوکراینی در بدو ورود به این سرزمین‌ها «ناامید» شده است. او همچنین از اینکه رژیم صهیونیستی همچنان از ارائه کلاه ایمنی و جلیقه‌های نظامی به اوکراین خودداری می‌کند، ابراز تاسف کرد.

به گزارش روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، سفیر اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت: «ما دیروز از تصمیم آیلت شاکد، وزیر داخلی که گفت اجازه نخواهد داد آوارگان اوکراینی به اسرائیل بیایند، ناامید شدیم».

تعداد زیادی از اوکراینی هایی که از جنگ گریخته اند، فاقد وضعیت قانونی در سرزمین‌های اشغالی هستند. این افراد در فرودگاه «بن گوریون» بازداشت شده اند. به گفته کورنیچوک و یک وکیل مدافع پناهندگان، آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی آمدند تا در کنار خانواده‌ای که داشتند بمانند، اما تل آویو قبل از اجازه ورود به آن‌ها، درخواست ضمانتی به ارزش چند هزار شِکِل کرده است.

این ضمانت برای این است که افراد در نهایت سرزمین اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی را ترک کنند.

به گفته وکیل مذکور، پناهجویان اوکراینی در حال حاضر قبل از کنترل گذرنامه در بخشی از فرودگاه نگهداری می‌شوند.

گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان اشاره کرده اند که این افراد ممکن است به عنوان گردشگر پذیرفته شده باشند. با این حال، از آنجایی که اعضای خانواده به طور رسمی آن‌ها را دعوت کرده اند، رژیم مشکوک است که بیش از حد در این سرزمین‌ها بمانند و از آن‌ها درخواست تعهد پولی برای جلوگیری از اقامت غیرقانونی یا پناهندگی رسمی کرده است.

سخنگوی اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی به درخواست‌ها برای شفاف‌سازی پاسخی نداد، اما به نظر می‌رسد این اقدام یک تغییر مهم در سیاست اخیر رژیم صهیونیستی باشد.

در پی بالا گرفتن درگیری‌ها در اوکراین، بسیاری از غیرنظامیان در حال ترک این کشور هستند. آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده ممکن است وضعیت پناهجویان اوکراینی به بزرگ‌ترین بحران پناهجویان اروپا در قرن حاضر تبدیل شود. به گفته مقامات این آژانس، تعداد پناهجویان اوکراینی که از کشور فرار می‌کنند به سرعت در حال افزایش است و دیروز به ۶۶۰ هزار نفر رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟