دستگیری یکی از عوامل ترور عزیزالله نجفی

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 668

عبدالرووف احمدی، سخنگوی قوماندانی امنیه هرات گفت که یکی از عاملان ترور شیخ نجفی شام امروز (شنبه) پس از چهل دقیقه زد و خورد مسلحانه با پولیس در ناحیه اول شهر هرات بازداشت شد.

سخنگوی قوماندانی امنیه هرات در گفتگو با بخدی می گوید که فرد بازداشت شده حمید الله نام دارد که همراه با مقداری مواد انفجاری و سلاح از سوی پولیس بازداشت شده است. او افزود، پنج فرد مشکوک نیز از داخل منزل این فرد گرفتار شده اند که تحقیقات بیشتر از آنان جریان دارد.

عزیز الله نجفی، عضو سابق شورای ولایتی هرات و یکی از روحانیون پر نفوذ جهادی در میان مردم بود که روز پنج شنبه هفته گذشته، از سوی دو فرد مسلح موتور سایکل سوار هدف حمله تروریستی قرار گرفت و کشته شد.

این دومین روحانی برجسته در هرات است که در چند ماه اخیر از سوی مردان مسلح ناشناس به قتل می رسد.
به دنبال ترور عزیز الله نجفی، هزاران شهروند هرات به خیابان ها ریختند و خواهان بازداشت عاملان ترور این روحانی برجسته شدند.

فضل الله وحیدی، والی هرات که امروز در میان تظاهر کنندگان صحبت می کرد، وعده داد تا در سه روز آینده عاملان ترور نجفی، روحانی برجسته بازداشت خواهد شد.
اقای وحیدی گفت که ترور این روحانی برجسته سازمان یافته بوده است.

به گفته او، کشورهای بیرونی در ترور اقای نجفی دست دارند و تاکید کرد که این بار سازمان های ترویستی جهت مبارزه شان را با ترور علمای مذهبی تغییر داده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟