دستگیری دو مظنون در ارتباط با حملات تروریستی اتریش

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96856

پولیس اتریش اعلام کرد دو نفر را در ارتباط با حمله وین بازداشت کرده است.

این در حالی است که کمیسیون اروپا نیز تیمی را برای تحقیقات در خصوص حمله وین قرار است اعزام کند.

گفتنی است پیشتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به حملات تروریستی دوشنبه شب در وین، پایتخت اتریش، از همبستگی و نیز آمادگی خود برای کمک رسانی به این کشور سخن گفت.

مکرون در ادامه سخنان اسلام ستیزانه خود در توییتی نوشت: اروپا در اندوه به سر می‌برد و از سوی اسلام تروریستی به شدت هدف گرفته شده است.

او در ادامه سخنان خود نوشت: ما در کنار اتریش ایستاده و آماده کمک رسانی به آن هستیم.

نخست وزیر انگلیس با ارسال پیامی، ابراز همدردی خود را نشان داد. او اظهار داشت: مردم انگلیس با مردم اتریش همدردند. ما با شما در برابر تروریسم می‌ایستیم. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیگر مقامی بود که به این حملات واکنش نشان داد. او نیز با ابراز تسلیت و همدردی برای خانواده قربانیان رویداد‌های شب گذشته وین را شدیدا محکوم کرد.

 مقامات اتریش اعلام کرده اند که در پی حملات مسلحانه در مرکز شهر وین، دست کم سه نفر جان خود را از دست داده اند. پولیس هم اکنون در جستجوی یک مظنون است. مقام‌های اتریش حمله را تروریستی خوانده اند.

همچنین دست کم ۱۲ نفر دیگر در این حملات زخمی شدند که وضعیت جسمی برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. گزارش شده که مهاجمان مسلح دستکم در شش مکان مختلف شهر به روی رهگذاران آتش گشوده بود.

نخست وزیر اتریش می‌گوید یکی از مهاجمان در درگیری با پولیس کشته شده است. یکی از مجروحان این تیراندازی هم یک افسر پولیس است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟