دستگیری احمد ضیاء مسعود با 52 میلیون دالر در دبی

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16021

به گزارش بخدی ، وبسایت ویکی لیکس در بخشی از اسناد منتشر شده خود مدعی شده که ماموران مبارزه با مواد مخدر میدان هوایی امارات متحده عربی آقای مسعود را در سال ٢٠١٠ با ۵٢ میلیون دالر پول نقد بازداشت کرده بودند.

احمد ضیا مسعود پس از فروپاشی رژیم طالبان همواره در سمت های مهم دولت وظیفه انجام داده است. او در دور اول ریاست جمهوری حامد کرزی، معاون اول رییس جمهور بود.

در اسناد افشا شده گفته شده که مسعود چندین ساعت در بازداشت قرار داشت و با میانجیگری کارل ایکنبیری، سفیر سابق امریکا در کابل رها شد.

ویکیلیکس گفته که ایکنبیری از مقامات امارات متحده عربی خواسته بود که این موضوع را مخفی نگهدارند.

گفته شده که ۵٢ میلیون دالر در چندین بکس جاسازی و قرار بود توسط کشتی به محلی نامعلومی انتقال یابد.

در اطلاعات سایت ویکی لیکس آمده است که دستگیری مسعود در عملیات ویژه تحت ماموریت مبارزه با قاچاق مواد مخدر که در آن ماموران نظامی امارات متحده عربی و ایالات متحده امریکا حضور داشتند، صورت گرفته بود.

احمد ضیا مسعود در حال حاضر نمانیده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب است. او به تازگی گفته است رییس جمهور در گماشتن افراد در سمت های بلند با او مشوره نمی کند.

او گفته بود که مداخلۀ زورمندان در گماشتن افراد در پست‌های مهم دولتی نقش اساسی دارد.

قبل از این مسعود گفته بود که بیش از ۱۵۰۰ پرونده فساد اداری در دادستانی کل افغانستان وجود دارد که بررسی نمی‌شوند.

او تاکید کرده بود که حکومت وحدت ملی باید هر کسی را که در هر سطحی و مقامی قرار دارد و مرتکب فساد اداری می‌شود به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟