دزدی آلمانی ها از آثار باستانی اهرام مصر

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 524

یک منبع قضایی مصر اعلام کرد که یک دادگاه این کشور 3 تبعه آلمان و 6 مصری را به جرم دزدیدن بخش هایی از یک قطعه مربوط به دوره فرعون ها از هرم بزرگ قاهره به تحمل 5 سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره به نقل از این منبع قضایی مصر، دادگاه جیزه در جنوب قاهره، 3 آلمانی را که مدعی بودند پژوهشگرند به اتهام سرقت بخش های از یک طومار باستانی را که نام فرعون خوفو بر آن نقش بسته بود و همچنین نمونه های صخره ای، محکوم کرده است.

هرم بزرگ معروف به هرم خئوپس، بزرگترین و مشهورترین اهرام 3 گانه جیزه به شمار می رود که مقبره فرعون خوفو نیز در آن قرار دارد و تنها نمونه باقیمانده از 7 هفتگانه دنیای باستان به شمار می رود.

منبع قضایی مصر افزود: 6 شهروند این کشور از جمله 3 کارمند وزارت باستانشناسی، 2 نگهبان اهرام و مدیر یک آژانس مسافرتی نیز به جرم کمک به این سرقت هر یک به تحمل 5 سال زندان محکوم شده اند.

مقام های مصر در پایان سال 2013 با اعلام کشف این جرم در اوت گفتند که قطعات گم شده نیز پیدا شده است.

به گفته این منبع قضایی، پژوهشگران آلمانی قطعات این تومار را به بهانه تعیین سن آنها و روشن کردن این فرضیه که سن اهرام ممکن است چند هزار سال بیش از زمانی باشد که بیشتر مصر شناسان پذیرفته اند که اهرام در آن ساخته شده است، برده بودند.

به گفته این منبع، دادگاه همچنین دستور تحقیق درباره نقش ‘زاهی حواس’ رییس سابق سازمان باستان شناسی مصر را در این سرقت صادر کرده است.

حواس که یک باستانشاس مصری است، این سخنان را کاملا بی پایه واساس خوانده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟