در دیدار «عبدالله» و نمایندگان مهاجرین چه گذشت؟

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 11954

داکترعبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران، روزگذشته در مقر سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با جمعی از نمایندگان مهاجرین، دانشجویان و تاجران افغانستان، دیدار نمود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، نماینده مهاجرین، خواهان توجه به سهمیه حج برای مهاجران افغانستانی مقیم ایران، تخصیص ۵۰٪ از بورسیه‌های جمهوری اسلامی ایران به مهاجران مقیم ایران، سهمیه دادن به مهاجرین در سناتوران انتصابی،‌ اشتراک و سهمگیری مهاجرین در انتخابات، حضور ورزشکاران مهاجر در مسابقات،‌ انتقال زندانیان مهاجر به زندان‌های افغانستان و پیگیری قضایای زندانیانی‌که خویش و اقارب برای تعقیب مشکلات خویش ندارند، توسعه سفارت،‌ تخفیف در فیس‌های سفارت بر اسناد مهاجرین،‌ تمدید پاسپورت خانواده‌های مهاجر از شش ماه به یک‌سال، عدم بطلان کارت مهاجرین در صورت سفر به افغانستان و شناسایی و قانونمندسازی حضور مهاجرین در ایران و.. را از ریاست اجرائیه خواستار شدند.

همچنین نماینده تاجران نیز در صحبت‌های خویش به عدم توازن در صادرات و واردات کالا میان دو کشور اشاره نمود و افزود: باید محدودیت‌های ایجاد شده برای صدور کالا از افغانستان به ایران برداشته شود و از تاجران کشور در عرصه‌های مختلف حمایت صورت گیرد.‌‌

رئیس اجرائیه در صحبت‌ خویش با نمایندگان مهاجرین،‌ دانشجویان و تاجران،‌ ضمن تقدیر از صبر و حوصله‌ي‌ و حس وطن‌دوستی آنان، تاکید نمود که حکومت وحدت ملی معتهد است به عنوان خدمتگزار مردم در حل مشکلات شما اقدام نماید.

رئیس اجرائیه همچنان علاوه نمود: برخی از مشکلات شما به حکومت افغانستان و سفارت ما در ایران تعلق می‌گیرد؛ در حل این مشکلات ما اقدام می‌کنیم. پاره‌ای از این مشکلات که به حکومت ایران پیوند دارد به آن نیز در مذاکرات دوجانبه پرداخته خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟