در باب تبدیلی والی بامیان

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 116642

۱. تبدیل شدن مقامات دولتی و سیاسی یک امر طبیعی و معمول است و هیچ مسئولیتی در حکومت دائمی نیست.

۲. به باور من تمام جنگ های روانی و فشارهای رسانه ای که در این چند روز علیه امنیت بامیان و والی انجام شد، هدفمند و برنامه ریزی شده بود تا مقام ولایت را تصاحب کنند و البته در این امر موفق نیز شدند اما مایه تاسف است که در کشور ما منافع شخصی و ارضای احساسات قومی آن اندازه اهمیت یافته است که برای تامین آن هیچ خط قرمزی وجود ندارد، حتی به قیمت تقویت موضع طالبان و فضا سازی به نفع آنها یا آوارگی و مهاجر شدن مردم!

۳. رحمتی در چند هفته اخیر در جهت تنظیم و مدیریت جبهات تلاش های زیادی نمود؛ می توان گفت او زمینه را برای هر گونه مقابله با طالب و مقاومت علیه آنان فراهم ساخت؛ در واقع برای جانشین خود میراث خوبی به جا گذاشته است. دیده شود که والی جدید قادر به حفظ دست آوردهای او خواهد بود یا خیر؟ به تعبیر دیگر، والی جدید هیچ بهانه ای برای توجیه کم کاری های احتمالی خودش ندارد و نباید برف خود را به بام والی قبلی اندازد.

۴. با تمام این رفتارهای سود جویانه و قومی، امید وارم والی جدید بامیان در ماموریتش موفق شود و بامیان به دست وحشی ها سقوط نکند، البته اگر دامنه توطئه فراتر از تصاحب مقام ولایت نباشد و هدف اصلی این فضا سازی ها صرفا کنار گذاشتن والی رحمتی بوده باشد!

سید آصف احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟