درس‌های حضوری دانشگاه های ۱۰ ولایت، هفته آینده آغاز می شود

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 118249

با بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها، درس‌های حضوری دانشگاه‌های ۱۰ ولایت دیگر هفته آینده (۲۳ اسد) آغاز می‌شود.

حامد عبیدی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی با اعلام این خبر، بدون ذکر نام این ولایات گفت: بر اساس گزارش وزارت صحت عامه، وضعیت کرونا در این ۱۰ ولایت پایین تر از ۳۵ درصد است.

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افزوده است که در هر ولایتی که میزان ابتلا به ویروس کرونا پایین‌تر از ۳۵ درصد تثبیت شود، درس‌های حضوری دانشگاه نیز در آن ولایت آغاز می‌شود.

امروز درس‌های حضوری در دانشگاه‌های ۱۱ ولایت کابل، قندوز، نیمروز، دایکندی، بلخ، بادغیس، قندهار، نورستان، سمنگان، پنجشیر و جوزجان آغاز شده است.

وزارت صحت عامه در ۸ جوزا اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل وضعیت کشور تمام مکاتب، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در ۱۶ ولایت تعطیل می‌شود.

با افزایش شمار قربانیان و بیماران کرونا و همچنین گسترش نوع دلتای این ویروس و قارچ سیاه باعث شد رخصتی مکاتب و دانشگاه‌ها تمدید شده و دامنه آن به تمام ولایات گسترش یافت.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان در تاریخ ( ۲ اسد) اعلام کرد که دانشگاه‌ها و نهادهای تحصیلی در ولایت‌هایی که آمار شیوع ویروس کرونا کمتر از ۳۵ درصد است به شرط واکسینه شدن دانشجویان بازگشایی می‌شود. این وزارتخانه تطبیق واکسن کرونا بر دانشجویان را اجباری اعلام کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟