درخواست چین و کره جنوبی از ژاپن برای تعدیل محدودیت‌های کرونایی

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86059

روزنامه یومیوری نوشت: چین و کره جنوبی از ژاپن خواسته‌اند در راستای کاهش محدودیت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا و آرام شدن شرایط، سفر‌های تجاری به این کشور از سرگرفته شود.

پس از شیوع ویروس کرونا در ژاپن، محدودیت‌های گسترده و کنترل شده‌ای برای مقابله با شیوع ویروس اتخاذ شد که یکی از آن‌ها بسته شدن مرز‌های دریایی و هوایی با کشور‌های اطراف و توقف سفر‌های تجاری به ژاپن بود.

اقدامات سریع ژاپن باعث شد این کشور در کنترل شیوع ویروس بسیار موفق عمل کند و حتی به رغم کاهش چشمگیر شمار مبتلایان، همچنان محدودیت‌ها را حفظ کرده است.

چین و کره جنوبی با رعایت تدابیر بهداشتی، اجازه از سرگیری برخی سفر‌های تجاری را صادر کرده‌اند. با این حال، این دو کشور برای پیشبرد و احیای اقتصاد بیمارشان به برقراری ارتباط مالی و تجاری با ژاپن نیز نیازمندند. به همین منظور، دو کشور از توکیو خواسته‌اند محدودیت‌های خود را دستکم در زمینه سفر‌های تجاری کاهش دهد.

مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند برای از سرگیری سفر‌های تجاری وارد مذاکره خواهند شد. پیش از آن، مقامات وزارت بهداشت و درمان ژاپن طی ویدئو کنفرانسی با همتایان چینی و کره‌ای خود، به بررسی شرایط بهداشتی در کشور‌ها پرداختند و نکات ایمنی و بهداشتی را مرور کردند. توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن روز جمعه اعلام کرد در صورت کنترل شیوع بیماری در داخل این کشور و رعایت تدابیر بهداشتی در کشور‌های دیگر، امکان کاهش محدودیت‌ها و برقراری روابط با سایر کشور‌ها ممکن است. این مقام با اشاره به شیوع موج دوم کرونا در بسیاری از کشورها اعلام کرد در صورت تشدید بیماری امکان برقراری روابط اقتصادی با دولت‌های مختلف ممکن نخواهد بود.

وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد مقامات سیاسی و اقتصادی در اولویت سفر به این کشور قرار دارند و گردشگری و سفر‌های معمولی همچنان شامل محدودیت‌های مقابله با کرونا قرار می‌گیرد.

پیش از این، مقامات ژاپنی پیشنهاد تقسیم کشور‌ها و سفر هیئت‌های ۱۰ نفره برای کنترل بیماری را مطرح کرده بودند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟