درخواست موسسه بین‌المللی مطبوعات برای محاکمه عاملان قتل خاشقجی

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 121698

به نقل از خبرگزاری آناتولی، موسسه بین المللی مطبوعات بار دیگر خواستار اجرای عدالت برای قاتلان جمال خاشقجی شد.

موسسه بین المللی مطبوعات (IPI) اعلام کرد که هنوز هیچ قصاصی برای عاملان قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در سال ۲۰۱۸ صورت نگرفته است.

این موسسه در صفحه توییتر خود با اشاره به جنایات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نوشت: «سه سال پیش جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. هنوز هیچ عدالتی برای این اقدام شنیع اجرا نشده و هیچ محاکمه ای برای عربستان سعودی و محمد بن سلمان  در نظر گرفته نشده است.»

اسکات گریفن، معاون مدیر موسسه بین المللی مطبوعات گفت: « ما ادامه مصونیت در این باره را به شدت محکوم می‌کنیم و  همچنان مسئولیت کامل این اقدام وحشیانه را خواستاریم. رژیم سعودی، متحد دیرینه کشور‌های غربی، متوجه هیچ پیامد معناداری برای حذف گستاخانه روزنامه نگار منتقد نشده است.»

خاشقجی، مخالف سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست، پس از فریب توسط مقامات سعودی در کنسولگری آن‌ها در استانبول در اکتبر ۲۰۱۸ به طرز وحشیانه‌ای کشته و احتمالا تکه تکه شد.

در حالی که ریاض در ابتدا هرگونه نقشی  را در قتل این روزنامه نگار تکذیب کرد اما بعد از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا علیه جنایات مقامات سعودی موضع گرفت و نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مخالف رژیم آل‌سعود را برملا کرد، روابط عربستان و آمریکا رو به سردی نهاد. حتی عربستان برخلاف قوانین متحدان آمریکا با روسیه چندین قرارداد نظامی امضا کرده و سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به ریاض را کنسل نمود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟