درخواست خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر از بایدن برای انتشار اسناد نقش عربستان در این حمله

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118201

خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا به وعده‌های انتخاباتی خود درباره این حادثه تروریستی عمل نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، گروهی از خانواده‌های قربانیان حادثه حمله به برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کردند: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر روشن کردن همه جوانب این حادثه تروریستی و انتشار مدارک و اسناد دست داشتن عربستان سعودی در حمله به برج‌های دوقلو هیچ اقدامی تا به حال در این زمینه انجام نداده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر رییس جمهور آمریکا مدارکی مبنی بر دست داشتن عربستان سعودی در حمله به برج‌های دوقلو را هر چه زودتر منتشر نکند حق برگزاری بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا را ندارد.

این گروه در بیانیه خود تاکید می‌کنند: بیست سال از این حادثه تروریستی می‌گذرد و هیچ دلیلی برای مخفی کاری و پنهان کردن اسناد و مدارک روشن در این زمینه وجود ندارد.

همچنین در این بیانیه تصریح شده است: اگر جو بایدن از تعهد و جانبداری خود از عربستان سعودی در مقصر دانستن این کشور در حادثه ۱۱ سپتامبر دست برندارد، ما اجازه برگزاری مراسم یابود را به دولت نمی‌دهیم و قطعا به برگزاری آن اعتراض می‌کنیم.

بایدن در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود تمامی مدارک و اسناد مربوط به مشارکت عربستان سعودی در حادثه ۱۱ سپتامبر را در صورت رسیدن به کاخ سفید فاش خواهد کرد.

رییس جمهور آمریکا پیش از پیروزی در انتخابات اخیر گفته بود: من قصد دارم رییس جمهور همه آمریکایی‌ها باشم و صدای همه را خواهم شنید. خانواده‌ها و بازماندگان ۱۱ سپتامبر حق دارند به دنبال حقیقت باشند و پاسخگویی کامل به آن‌ها از وظایف دولت است.

به گزارش برخی اسناد محرمانه در سازمان امنیت ملی آمریکا، عربستان سعودی در حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی در این کشور نقش داشته و گروه القاعده که مسئول اصلی این حادثه تروریستی در آمریکاست به طور مستقیم از سوی شاهزاده‌های سعودی حمایت می‌شده است. ۱۵ نفر از جمع  ۱۹ عامل این حمله تروریستی از اتباع عربستان بودند.

تا به حال هیچ یک از روسای جمهور آمریکا اظهاراتی شفاف در این زمینه و اینکه سعودی‌ها چگونه نقشه حمله به برج‌های دوقلو را طرح ریزی کردند، ارائه نکرده اند و بسیاری از گروه‌های غیردولتی و مردم نهاد در آمریکا معتقدند دولت‌ها در این زمینه دست به پنهان کاری زده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟