درخواست آمریکا از صهیونیست‌ها: با چین همکاری نکنید

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85809

گفته می‌شود پیش از سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به سرزمین‌های اشغالی از رژیم صهیونیستی خواسته شده است در خصوص مشارکت احتمالی یک شرکت چینی در پروژه جدید تاسیسات آب‌شیرین‌کن بازنگری کند.

شرکت بین‌المللی آب هاچیسون که تحت مالکیت هنگ‌کنگ قرار دارد، یکی از دو شرکتی است که برای کسب قرارداد ۱.۵ میلیارد دالری ساخت و اداره ۲۵ ساله تاسیسات آب‌شیرین‌کن جدید در فلسطین اشغالی رقابت می‌کند.

بنابر اعلام شبکه ۱۳ اسرائیل، واشنگتن رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده است تا این توافق را مجددا ارزیابی کند. انتظار می‌رود در سفر امروز پمپئو به سرزمین‌های اشغالی موضوع پروژه تاسیسات آب‌شیرین‌کن نیز در گفتگوی وی با بنیامین نتانیاهو مطرح شود.

پمپئو برای سفر یک روزه امروز عازم فلسطین اشغالی شده است. کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی قرار است فردا با مراسم تحلیف رسما کار خود را آغاز کند.

تنش‌ها میان آمریکا و چین در ماه‌های اخیر و پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان به شدت افزایش یافته است. پمپئو بار‌ها پکن را مسئول این همه‌گیری اعلام کرده و مدعی شده است چین اطلاعات خود را درباره این ویروس از دیگر کشور‌ها پنهان ساخته و داده‌های نادرستی را در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار داده است. آمریکا مدعی است ویروس کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در ووهان چین به بیرون انتشار یافته و از آنجا در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است. ادعایی که پکن قاطعانه آن را رد می‌کند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟