درآمد 500 میلیونی طالبان از جمع آوری صرفیه پول برق در هلمند

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17351

عبدالمجید آخندزاده معاون شورای ولایتی هلمند می گوید طالبان از جمع آوری چند برابری هزینه برق مردم در مناطق تحت کنترلش در ولایت هلمند 500 میلیون کلدار پاکستانی عاید بدست می آورد.

شهروندان و اعضای شورای ولایتی در ولایت هلمند می گویند که طالبان از میزان صرفیۀ پولی که برشنا جمع‌آوری می‌کند، چهار برابر بیشتر از مردم پول می‌گیرند. به گفتۀ آنان، طالبان از هر ولسوالی صدها هزار افغانی ماهانه به جیب می‌زنند.

آنها می‌گویند که صرفیۀ برق موسی قلعه، سنگین و کجکی از سوی افراد طالبان جمع‌آوری می‌شود.

آنان می‌افزایند، در این ولسوالی‌ها حدود 3 هزار چاه آب حفر شده که طالبان هر شش ماه یک بار 1800 افغانی از برقی که پامپ‌های بالابر آب در این چاه‌ها مصرف می‌کنند، به جیب می‌زنند.

عبدالمجید آخندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند می‌گوید که طالبان تمام صرفیۀ پول ولسوالی‌های شمالی که حدود 600 هزار کلدار می‌شود را به جیب می‌زنند. او جمع‌آوری صرفیۀ برق چهار برابر بیشتر از برشنا را در قسمت‌هایی از هلمند از سوی طالبان تأیید می‌کند.

نصرالله قانع، رییس برشنای هلمند در یک نشست خبری می‌گوید که آن‌ها صرفاً صلاحیت جمع‌آوری صرفیۀ برق باشنده‌گان لشکرگاه و گرشک را دارند و جمع‌آوری صرفیۀ انرژی باقی ولسوالی‌ها به دست طالبان است.

گفتنی‌ست که از 36 میگاوات انرژی هلمند 12 میگاوات آن به قندهار می‌رود، 6 میگاوات آن به ولسوالی‌هایی از هلمند انتقال می‌یابد که تحت تصرف حکومت بوده و باقی به ولسوالی‌هایی می‌رود که تحت تصرف طالبان قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟