دبیر کل ناتو: چین در حال نزدیک شدن به مرز‌های ماست

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122720

به نقل از فایننشال تایمز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت که مقابله با تهدیدات امنیتی ناشی از ظهور چین، بخش مهمی از اهداف آینده ناتو خواهد بود.

ینس استولتنبرگ در این مصاحبه گفت: چین از طریق قابلیت‌های سایبری، فناوری‌های جدید و موشک‌های دوربرد خود بر امنیت اروپا تأثیر گذاشته است.

دبیر کل ناتو همچنین تصریح کرد: «چین به مرز‌های ما نزدیک شده است. ما آن‌ها را در قطب شمال می‌بینیم. آن‌ها را در فضای سایبری می‌بینیم. ما شاهد سرمایه گذاری سنگین چینی‌ها در زیرساخت‌های حیاتی در کشور‌های عضو ناتو هستیم.»

او در ادامه ادعا کرد: «البته آن‌ها موشک‌های بین قاره‌ای زیادی دارند که می‌توانند به تمام کشور‌های متحد ناتو برسند. آنچه ما می‌توانیم پیش بینی کنیم این است که ظهور چین بر امنیت ما تأثیر می‌گذارد.»

استولتنبرگ همچنین عنوان کرد: «روسیه و چین نباید به عنوان تهدید‌های جداگانه تلقی شوند. زیرا چین و روسیه با هم همکاری نزدیک دارند.»

دبیر کل ناتو همچنین تاکید کرد که متحدان ناتو به دنبال کاهش فعالیت‌های خارج از مرزهای خود و افزایش توانایی‌های دفاعی داخلی خود برای مقابله بهتر در برابر تهدیدات خارجی هستند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چین در ماه آگوست یک موشک مافوق صوت با قابلیت هسته‌ای را آزمایش کرد. پیشرفت سریع چین در صنعت تسلیحات، مقامات آمریکایی را شگفت زده کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟