دبیرکل سازمان ملل: مذاکرات صلح در اوکراین در حال حاضر امکان پذیر نیست

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137983

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که هیچ امکان فوری برای دستیابی به آتش بس جامع در جنگ اوکراین را نمی بیند.

به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش گفت که هیچ امکان فوری برای دستیابی به آتش بس جامع در جنگ اوکراین را نمی بیند، زیرا هر دو طرف متقاعد شده اند که می توانند برنده شوند.

گوترش که برای دریافت جایزه اروپایی چارلز پنجم در اسپانیا به سر می برد، به ال پایس گفت: سازمان ملل به جای پایان جنگ بر مذاکرات با روسیه و اوکراین برای حل مشکلات مشخصی مانند تمدید قرارداد غلات دریای سیاه که قرار است در ۱۸ ماه مه منقضی شود، تمرکز کرده است.

گوترش گفت: متأسفانه معتقدم در این مرحله امکان مذاکره صلح وجود ندارد. هر دو طرف متقاعد شده اند که می توانند پیروز شوند. حال حاضر، من هیچ امکانی برای دستیابی فوری – ما در مورد آینده صحبت نمی کنیم – آتش بس همه جانبه یا یک مذاکره صلح نمی بینم.

به گفته مقامات، نیروهای روسی روز سه شنبه همزمان با جشن سالگرد شکست آلمان نازی در سال ۱۹۴۵، حمله جدیدی را به اوکراین آغاز کردند و پدافند هوایی اوکراین ۲۳ موشک از ۲۵ موشک شلیک شده را عمدتا به سمت کی‌یف پایتخت منهدم کرد.

گوترش در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های میانجی‌گری چین یا رهبر برزیل، تاکید کرد که دستیابی به صلح در این مناقشه در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، اگرچه امیدوار است که در آینده این اتفاق بیفتد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟