داکتران بدون‌ مرز از افزایش آمار سوءتغذیه در هلمند هشدار داد

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 139201

سازمان داکتران بدون‌ مرز از افزایش آمار سوءتغذیه در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند هشدار داده و می‌گوید که در چهار ماه گذشته بیش از یک هزار کودک را در مراکز درمانی خود معالجه کرده است.

سازمان داکتران بدون‌ مرز روز چهارشنبه، ۲۷ ثور، با نشر توییت‌هایی از افزایش آمار سوءتغذیه در میان کودکان در مرکز هلمند هشدار داده است.

این سازمان نوشته است: «در چهار ماه گذشته یک هزار و ۱۶ کودک را در مراکز تغذیه درمانی بستری خود درمان کرده‌ایم، افزایش به ترتیب ۳۲.۶ و ۱۶.۵ درصد نسبت به سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.»

به باور داکتران بدون مرز، مشکل‌هایی که شهروندان افغانستان در یافتن امکانات صحی با منابع خوب در نزدیکی خانه‌های‌شان با آن مواجه هستند، همراه با بحران شدید اقتصادی تشدید می‌شود.

در توییت آمده است: «بسیاری از افغان‌ها برای تامین هزینه‌های خوراکی اولیه، چه رسد به هزینه‌های حمل‌ونقل برای رفتن به شفاخانه با مشکل مواجه هستند.»

سازمان داکتران بدون‌ مرز از سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان و مقام‌های محلی طالبان در هلمند خواسته است تا در این قسمت توجه داشته باشند.

این در حالی است که پیش از این نیز شماری از سازمان‌های صحی از افزایش موارد سوءتغذیه و مرگ کودکان به علت بیماری‌های قابل پیش‌گیری هشدار داده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟