داوود ناجی: «ملا برادر» در حبس خانگی قرار دارد/ اختلاف طالبان و شبکه حقانی جدی است

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 120907

داوود ناجی، مشاور شورای امنیت ملی در دولت سابق در صفحه توئیتر خود نوشت که ملا برادر، معاون نخست وزیر طالبان در حبس خانگی است.

وی نوشته است: «ملابرادر در کابل است، مصاحبه او که گویا در قندهار بوده صحنه‌سازی است، فعلا برادر ممنوع الملاقات و به نحوی در حصرخانگی است.»

داوود ناجی افزوده است: «شماری از فرماندهان حوزه غرب طالبان از جمله صدر ابراهیم و قیوم ذاکر کابل را ترک کرده اند. اختلاف طالبان و شبکه حقانی جدی است.»

این در حالی است که چندی پیش طالبان ویدئویی از ملا برادر منتشر کردند که وی از روی کاغذ جملاتی را می‌خواند و تاکید داشت که هیچ اختلافی میان طالبان وجود ندارد. همچنین گفته می‌شد که ملا برادر در قندهار است و این ویدئو در این ولایت ضبط شده است.

داوود ناجی در این خصوص نیز گفت: «جواب چندتا سوال ساده را چرا از روی کاغذ می‌خواند؟ احتمال اینکه روبروی ملابرادر چند مسلح دست به ماشه ایستاده باشد، بعید نیست. این مصاحبه گمانه‌زنی‌ها در مورد اختلافات را بیشتر از گذشته کرد. یعنی‌چه؟ پاسخ سوالی را که شما کجا هستید، کسی از روی کاغذ می‌خواند؟»

گفتنی است که پیش از این گزارشات فراوانی مبنی بر اختلاف میان طالبان و شبکه حقانی منتشر شده بود. بر اساس این گزارشات، پس از تسلط طالبان بر کابل، میان ملا برادر و حقانی در خصوص تقسیم قدرت منازعه ای رخ داده و این نزاع منجر به درگیری فیزیکی و تیراندازی در ارگ ریاست جمهوری شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟