دانش: نشست صلح دوحه با یک اعلامیه بی مفهوم و خنثی پایان یافت

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 117052

سرور دانش، معاون دوم رئیس‌ جمهور امروز دوشنبه، ۲۸ سرطان در پیامی به مناسبت عید قربان، نشست اخیر صلح میان نمایندگان دولت و گروه طالبان در دوحه را بی‌نتیجه خواند و گفت که این نشست بدون یک نتیجه ملموس و روشن پایان یافته است.

معاون دوم رئیس ‎جمهور اظهار داشت: «متاسفانه نشستی که اخیرا میان هیات عالی‌رتبه دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان با میانجیگری برخی از کشورها در دوحه برگزار گردید نتیجه ملموس و روشنی را در پی نداشت و با صدور یک اعلامیه بی‌مفهوم و خنثی خاتمه یافت.»

دانش افزوده‌است که دولت در تمام مراحل روند صلح مکلفیت‌های خود را به خوبی انجام داده و برای حسن نیت، نزدیک به ۶ هزار زندانی طالبان را از بند رها کرده است، اما گروه طالبان نه تنها به صلح توجهی نکرده، بلکه خشونت و جنگ در کشور را افزایش داده است.

معاون رئیس جمهوری همچنین گفته است که عهدشکنی طالبان پس از امضای توافقنامه با ایالات متحده و رفتارهای این گروه پس از تسلط بر بخش‌هایی از کشور نشان می‌دهد که این گروه هیچ‌ تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: علیرغم تجربه‌های تلخی که اخیرا این گروه از خود به یادگار گذاشته است ما امیدوار هستیم که روند کنونی صلح به نتیجه ملموس منجر گردد و خون‌ریزی در کشور متوقف گردد.

دانش عقیم شدن روند صلح و گفتگوها میان دوطرف را نتیجه برخورد دوگانه گروه طالبان دانسته و افزوده است که این گروه تا هنوز به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده، بلکه کارشکنی گسترده و معناداری را نیز در روند صلح انجام داده است.

به گفته وی، حملات طالبان در ماه‌های اخیر نشان‌دهنده آن است که این گروه دنبال رسیدن به قدرت از طریق زور است، اما نیروهای امنیتی و مردم هرگز اجازه نخواهند داد که کشور بار دیگر به نقطه صفر برگردد و دستاوردهای ۲۰ ساله از بین برود.

معاون دوم رییس جمهوری همچنین از جامعه جهانی و کشورهای حامی طالبان خواسته است که این گروه را وادار به گفتگوی سازنده و نتیجه بخش کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟