دانش: افزایش حملات تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح باشد

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 96794
سرور دانش

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته به دانشگاه کابل گفت: افزایش حملات تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح دوحه باشد.

سرور دانش در بیانیه خود نوشت: دشمنان کور دل مردم افغانستان در ادامه حملات تروریستی و سازمان دهی شده بر مراکز علمی و آموزشی کشور، بر دانشگاه کابل، قلب تپنده دانش و دانایی کشور حمله کردند و صفحه دیگری بر جنایات شان افزودند.

دانش بیان داشت: مردم عزتمند افغانستان نیک می‌دانند که یگانه ضامن واقعی برای حفظ امنیت و آبادانی کشور، توسعه و تکثیر دانایی و آگاهی جمعی‌است و به همین دلیل‌است که دشمنان ما، مراکز علم و دانش را هدف گرفته‌اند تا با خلق وحشت و هراس، مانع استقبال مردم از کسب دانش و دانایی شوند.

وی افزود که یقین دارد دشمن هرگز به این هدف شوم خود نخواهد رسید و مردمی که برای کسب دانش و دانایی مسیر شان را برگزیده اند، هرگز از این راه برنخواهند گشت.

به گفته وی، با آنکه تلاش برای مذاکرات صلح با حمایت و همکاری جامعه بین المللی در دوحه قطر جریان دارد، اما موج جدیدی از خشونت و حمله بر غیرنظامیان در گوشه و کنار کشور از سوی گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح و چرخه دوامدار جنگ و ناامنی در کشور باشد.

وی تاکید کرد: حکومت افغانستان با ایجاد انسجام مستحکم میان مردم و نیرو‌های امنیتی، تا پایان هر نوع دهشت و وحشت مسئولانه مبارزه می‌کند و دشمنان افغانستان را از تحقق نقشه‌های پلید شان برای همیشه ناامید خواهد ساخت.

گفتنی است که سه تن از مهاجمان مسلح روز گذشته وارد دانشگاه کابل شده و به دانشجویان که در حال برگزاری مراسم فراغت شان بودند حمله و تیراندازی کردند.

در این رویداد که نزدیک به شش ساعت طول کشید، ۲۲ دانشجو شهید و ۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. مسئولان صحی گفته اند که وضعیت برخی زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟