دانش: آمریکا و طالبان عهدشکنی کردند

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 106587

سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری با اشاره به سخنان تهدید آمیز زلمی خلیلزاد در نشستی با رییس‌جمهور، مبنی بر اینکه در صورتی که ۴۰۰ زندانی طالبان رها نشوند خشونت‌ها تشدید می‌شود گفت با رهایی این افراد نه تنها خشونت کاهش نیافت، بلکه افزایش نیز یافته‌است.

دانش روز گذشته (جمعه، ۲۴ دلو) در مراسم سالروز محمدباقر محقق فرزند محمد محقق، طرح حکومت موقت را به معنای بازگشت به گذشته و فروپاشی نظام خواند و گفت که لغو نظام و قانون اساسی منجر به صلح نه بلکه باعث بروز خشونت‌ها به انواع و اشکال مختلف خواهد شد.

دانش افزود انحلال نظام به این معنا است که مردم افغانستان باید نظام مورد نظر طالبان و یا امارت اسلامی را بپذیرند.

معاون دوم ریاست جمهوری در ادامه افزود مذاکرات دولت افغانستان و گروه طالبان در حالت نسبی بن‌بست قرار گرفته است.

او طالبان را مسئول این وضعیت خواند و گفت که این گروه برای تأمین صلح در کشور از خود صداقت و جدیت نشان نداده و تعهدات آمریکا و طالبان برای کاهش خشونت‌ها نیز عملی نشده است.

وی اظهار داشت زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ آمریکا در امور صلح افغانستان در نشستی که رییس‌جمهور و شماری از رهبران سیاسی در آن حضور داشتند، با لحن تهدیدآمیز گفته بود در صورتی که ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان رها نشوند، خشونت‌ها تشدید می‌شود.

به گفته وی حکومت براساس فیصله‌ لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح، این تعداد زندانیان طالبان را رها کرد؛ اما نه تنها که خشونت‌ها کاهش نیافت، بلکه از آن زمان تا کنون موجی از خشونت‌ها در بخش‌های مختلف کشور در جریان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟