دانشجویان و دانش‌آموزان در دایکندی: راه دانش‌‏آموزان کاج را ادامه می‌‏دهیم

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 133495

ده‌‏ها نفر از دانش‌آموزان متقاضی آزمون کانکور و دانشجویان یک دانشگاه خصوصی در نیلی، مرکز ولایت دایکندی برای یادبود از قربانیان حمله به آموزشگاه کاج در کابل، شمع‌افروزی کردند.

آنان در گردهمایی‌شان که شام روز دوشنبه، ۱۱ میزان برگزار شد، شعارهای «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید»، «آموختن جرم نیست»، «سازمان ملل سکوت را بشکن»، «نسل‌کشی جنایت و خاموشی خیانت است» و «ما رهروان دانایی موعود و کاج هستیم» را سر می‌دادند.

محمد، یکی از متقاضیان کانکور گفت که گروه‏‌های تروریستی بدانند با هدف قراردادن دانش‌آموزان نمی‌توانند آنان را متوقف کنند.

او گفت: «مردم ما از میان تبعیض، خشونت و دود و باروت به این‌جا رسیده‌اند و هرگز از این مسیر منحرف نخواهند شد؛ بلکه کاج‏‌های سبزِ بیشتری در گوشه و کنار این ملک خواهند رویید.»

این دانش‌آموز افزود که راه دانش‌آموزان کاج ادامه خواهد یافت.

این معترضان قطع‌نامه‏‌ای را نیز صادر کرده و در آن از مقام‏‌های طالبان خواسته‌اند که جلوی کشتار هدفمند و قتل‌ عام هزاره‌ها را بگیرند.

بازگشایی دروازه‌های مکاتب برای دختران، رفع هرگونه تبعیض جنسیتی و اجازه دادن دختران برای فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از خواسته‏‌های دیگر این معترضان بودند.

آنان از جامعه جهانی خواستند، «نسل‌کشی هزاره‏‌ها» را به رسمیت شناخته و در راستای حمایت از این گروه قومی اقدامات عملی را روی دست گیرد.

صبح روز جمعه (۸ میزان) آموزشگاه کاج در منطقه هزاره‌نشین غرب کابل هدف حمله دو مهاجم انتحاری قرار گرفت. گفته می‌شود که مهاجمان در ابتدا دانش‌آموزان را به رگ‌بار بسته‌اند و سپس خودشان را انفجار داده‌اند. یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفته است که در پی این رویداد ۵۴ تن کشته و ۱۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟