دادگاه اتحادیه اروپا از منع احتمالی حجاب در برخی شرکت‌ها خبر داد

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 116774

به نقل از اسپوتنیک، دادگاه عالی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد احتمال دارد برخی از شرکت‌های این اتحادیه کارمندان مسلمان خود را از استفاده از حجاب منع کنند.

در بخشی از متن بیانیه این دادگاه آمده است: «احتمال دارد استفاده از لباس‌هایی که بیانگر عقیده سیاسی، دینی و فلسفی خاص باشند، در برخی از شرکت‌ها منع شود و این به دلیل نیاز کارفرما برای ارائه تصویری خنثی در محیط کاری انجام خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه افزود: «البته کارفرما باید این نیاز خود را توجیه کند تا از سوی دادگاه پوشش خاصی منع شود.»

همچنین دیوان عالی اتحادیه اروپا در حال حاضر درباره دو پرونده که درباره زنانی درآلمان بود حکمی صادر کرده است: «آن‌ها از کار خود تعلیق شدند. یکی از آن‌ها در مرکز نگهداری از کودکان در هامبورگ و دیگری در یک داروخانه این کشور کار می‌کرد. هیچکدام از این زنان هنگام کار روسری بر سر نداشتند، اما پس از بازگشت از مرخصی تصمیم گرفتند تا پوشش به سر کنند.»

حجاب در اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر از موضوعاتی بحث‌برانگیز بوده است به صورتیکه برخی از کشور‌های این اتحادیه دستور ممنوعیت آن‌ها را در مدارس و برخی ممنوعیت استفاده از آن‌ها را برای عکسبرداری صادر کرده‌اند.

به تازگی یک مدرسه وابسته به نمایندگی سکولار فرانسه در بیروت یک معلم را به دلیل امتناع از برداشتن حجاب خود اخراج کرد. کشور فرانسه به داشتن رویکرد اسلام ستیزانه و تصویب قوانین در مخالفت با حجاب معروف است. به طور مثال، «مارلن پاشیا» وزیر دولت فرانسه، در اظهاراتی اسلام‌ستیزانه اعلام کرد تحمل رعایت حجاب ازسوی یک دختر بچه را ندارد.

این در حالی است که آذر ماه سال گذشته دادگاه ویژه قانون اساسی اتریش قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی این کشور را لغو کرد. این حکم پیروزی بزرگی برای جامعه مسلمانان اتریش تلقی می‌شد که با اسلام‌ستیزی روبه‌رو هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟