خواننده رپ عضو داعش در سوریه کشته شد

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 35808

خواننده موسیقی رپ آلمانی که به داعش پیوسته بود، در یک حمله هوایی در سوریه کشته شد. وی روز چهارشنبه گذشته در بمباران شهر غرانیج به هلاکت رسیده است.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، دنیس ممدو گرهارد کاسپرت با نام هنری «دسو داگ»، خواننده موسیقی رپ آلمانی، یکی از مشهورترین تروریست‌های خارجی داعش است که در چندین ویدئوی تبلیغاتی حضور یافته که در یکی از آن‌ها سر بریده شده‌ای در دستش گرفته است.

دنیس گاسپرت، خواننده رپ آلمانی که به گروه داعش پیوسته بود احتمالا در حمله هوایی در سوریه کشته شده است. خبر  کشته ‌شدن وی را سازمان آمریکایی نظارت بر فعالیت جهادگرایان موسوم به «سایت» منتشر کرده است.

دنیس گاسپرت که با نام اختصاری «دسو داگ» در موسیقی شناخته می شد، یکی از شناخته شده ترین چهره‌های جهادی غیر بومی داعش بشمار می آمد. او در ویدئوهای متعدد داعش حاضر شده بود. به گفته سازمان «سایت»، دنیس گاسپرت در یکی از ویدئوهای منتشر شده نیروهای دولت اسلامی سر بریده‌ای را در دست گرفته بود.

پیش از این، چندین بار مرگ این جهادگرای آلمانی گزارش شده بود. آخرین بار در سال ۲۰۱۵ مرگ او اعلام شده بود. هر چند پنتاگون بعدتر از زنده ماندن او خبر داده بود.

پدر دنیس گاسپارت غنایی تبار و مادرش آلمانی بودند. او کودکی و نوجوانی خود را در شهر برلین گذراند. وی به جرم تبهکاری، قاچاق مواد مخدر و خشونت چندین بار دستگیر شده بود. وی در سال ۲۰۰۶ با انتشار نخستین آلبوم خود با نام «عقاب سیاه» به عنوان خواننده رپ شناخته شد. از سال ۲۰۱۱ وی آغاز به انتشار تبلیغات در اینترنت در حمایت از گروه موسوم به دولت اسلامی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟