خلیل‌زاد: جنگ در افغانستان پایان یافت/ طالبان با آزمونی روبه‌رو  هستند

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 119819

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در واکنش به خروج آخرین سرباز آمریکایی با بیان اینکه جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافت تاکید کرد: اکنون زمان برای تصمیم گیری افغان ها برای آینده خود شان فراهم شده است.

نماینده ویژه آمریکا برای  افغانستان گفت که افغانها اکنون می توانند پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان ، راه را برای رهبری کامل کشور خود انتخاب کنند.

وی در توییتی نوشت که با خروج نظامیان آمریکا و متحدان، افغان‌ها با فرصت تصمیم مواجه بوده و آینده‌ کشور به دست مردم این کشور تعیین خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: «این جنگ طولانی مدت آمریکایی‌ها و افغان‌ها را در ابعاد زیادی، خوب و بد، شکل داد. به گفته رومی، فرزند مشهور افغانستان «این راه شما و فقط از شماست. دیگران شاید با شما بر آن بروند، اما هیچ‌کسی آن‌ را برای شما نخواهد پیمود.» افغان‌ها و امریکایی‌ها هر کدام راه خودشان را خواهند پیمود.

خلیل‌زاد نوشت: «طالبان حالا با آزمونی روبه‌رو  هستند. آیا آن‌ها خواهند توانست تا کشورشان را به یک آینده‌ مصون و مرفه‌ برسانند که در آن تمام شهروندان، زنان و مردان، مجال دست‌یابی به توانایی‌های خود را داشته باشند؟ افغانستان خواهد توانست زیبایی و قوت کثرت فرهنگی، تاریخی و سنت‌هایش را به جهان ارائه کند؟»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟