خلیلی: کاستی های شورای عالی صلح باید برطرف شود

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26107

نخستین نشست مجمع عمومی شورای عالی صلح روز گذشته (دوشنبه) در کابل برگزار شد. در این نشست رئیس شورای عالی صلح گفت که کاستی های این شورا باید برطرف شود.

کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در نشست عمومی این شورا که در کابل برگزار شده بود، گفت که خواست و دیدگاه سالم طالبان در روند صلح باید در نظر گرفته شود.

وی تاکید دارد که صلح نه امتیاز دهی برای دشمن است و نه ما به طالبان دیدگاه تسلیمی داریم، بلکه باید در این روند خواست های دو طرف درنظر گرفته شود.

خلیلی می‌گوید، شهروندان کشور دیدگاه مثبتی در مورد فعالیت‌های این شورا ندارند. او می‌گوید، در هفت‌ سال گذشته این شورا از کاستی‌های زیادی برخوردار بوده و این کاستی‌ها باید از میان برداشته شوند.

آقای خلیلی با تأکید بر رفع کاستی‌ها می‌گوید، شورای عالی صلح باید رویکردی را برای تأمین صلح در کشور اتخاذ کند که مورد قبول همه باشد.

به گفتۀ آقای خلیلی، رویکرد شورای صلح نباید بر مبنای تسلیم‌شدن مخالفان مسلح به دولت، بلکه باید بر اساس احترام متقابل اتخاذ شود.

رییس شورای عالی صلح می‌افزاید، باید دیدگاه‌ها و خواست‌های طالبان در پیوند به روند صلح نیز بررسی شود.

آقای خلیلی از دفاتر ولایتی شورای عالی صلح می‌خواهد که برای بیرون‌رفت از وضعیت کنونی طرح‌های‌شان را با مرکز شریک کنند.

شورای عالی صلح از تدوین راهبرد جدیدی برای تأمین صلح در کشور نیز سخن می‌زند و می‌گوید که این راهبرد از سوی حکومت و جامعۀ جهانی پذیرفته شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟