خلیلزاد: طالبان خشونت را کاهش دهند

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84312

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با استقبال از اعلامیه ناتو در مورد کاهش خشونت و آتش بس در افغانستان گفت: جامعه جهانی از رهبران افغانستان می خواهد تا مردم و کشورشان را در اولویت قرار دهند.

زلمی خلیلزاد در صفحه توئیتر خود نوشت که از اعلامیه ناتو، که بر گام های کلیدی بعدی متمرکز است و از نظر متحدین برای صلح و ثبات در افغانستان ضرورت دارد، استقبال می کند.

وی افزود: ناتو نیاز برقراری آتش بس برای امور بشری در افغانستان را تکرار کرده تا به مدیریت شیوع ویروس کرونا کمک شود و از طالبان خواسته تا خشونت را کاهش دهند و نیز حکومت افغانستان بحران سیاسی را پایان بخشد.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اضافه کرد: ناتو همچنان خواهان اقدامات سریعتر تمام جناح ها برای رهایی زندانیان شده است.

‏وی تاکید کرد: جلو رفتن یا گیر ماندن افغانستان در جنگ، فقر و بیماری بستگی به این دارد که جناح ها با چه فوریت و چه نیتی به این اقدامات می پردازند.

خلیلزاد بیان داشت: توافقنامه آمریکا و طالبان یک فرصت تاریخی برای افغانستان فراهم کرده و به این لحاظ، آمریکا و متحدینش از رهبران افغانستان می خواهند تا کشور و مردم شان را در اولویت قرار دهند.

گفتنی است که اظهارت زلمی خلیلزاد و سازمان ناتو در حالی مطرح شده است که طالبان درخواست مکرر برای برقراری آتش بس پس از شیوع ویروس کرونا را غیرمعقول خوانده است. از سوی دیگر، تاکنون بحران سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله پا برجاست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟