خطر برخورد ماهواره‌های ایلان ماسک با ایستگاه فضایی چین

  • انتشار: ۸ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 125789

پس از شکایت چین مبنی بر اینکه ایستگاه فضایی این کشور مجبور شده است برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌های استارلینک پرتاب شده توسط ایلان ماسک اقدامی کنترل کننده انجام دهد، شهروندان چینی در شبکه های اجتماعی علیه جاه‌طلبی‌های فضایی ایلان ماسک (بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس) انتقاد کردند. طبق سندی که چین در اوایل این ماه به سازمان ملل ارائه کرد، ماهواره‌های استارلینک از شرکت SpaceX ماسک، دو برخورد نزدیک با ایستگاه فضایی چین در ۱ ژوئیه و ۲۱ اکتبر داشته است.

چین در سندی که در وبسایت امور فضایی سازمان ملل منتشر کرد گفت: به دلایل ایمنی، ایستگاه فضایی چین از برخورد پیشگیری کرده است. کاربری در پلتفرم میکروبلاگینگ Weibo چین، نوشت که ماهواره‌های استارلینک فقط انبوهی از زباله‌های فضایی هستند و کاربر دیگری آن‌ها را «سلاح‌های جنگ فضایی آمریکایی» توصیف کرد.

با وجود نزدیک به ۳۰ هزار ماهواره و دیگر زباله‌هایی که گمان می‌رود به دور سیاره می‌چرخند، دانشمندان از دولت‌ها خواسته‌اند تا داده‌های خود را برای کاهش خطر برخورد‌های فضایی فاجعه‌بار به اشتراک بگذارند. گفتنی است که Space x به تنهایی نزدیک به ۱۹۰۰ ماهواره را برای سرویس دهی به شبکه پهن باند استارلینک خود مستقر کرده است و در حال برنامه ریزی بیشتر است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟