خسارت ۳۶۸میلیون دالری شرکت‌های صهیونیستی در جنگ غزه

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113537

به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه تولیدکنندگان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت‌های این رژیم در طول جنگ ۱۱روزه غزه به‌میزان ۱٫۲ میلیارد شکل (۳۶۸ میلیون دالر) متحمل خسارت شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز نماینده حدود ۱۵۰۰ شرکت و ۴۰۰ هزار کارگر این اتحادیه افزود که بیشترین خسارت به‌دلیل ماندن کارمندان و کارگران در خانه‌هایشان به‌دلیل شلیک موشک‌های مقاومت غزه است.

بر اساس گزارش اتحادیه مذکور حدود یک‌سوم کارگران در جنوب فلسطین اشغالی در محل کار حضور نداشتند، در حالی که حدود ۱۰٪ در خانه‌های مناطق نزدیک به مرکز تجاری کشور در مرکز نهاد اقامت داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است که نبود کارگران منجر به کاهش چشمگیر تولید شرکتهای صنعتی، کاهش فروش و آسیب مستقیم به درآمدها شد.

موشکهای مقاومت که به فلسطین اشغالی پرتاب می‌شدند خسارت زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کردند. دفتر رسانه‌ای حماس خسارت وارده به کارخانه‌ها، منطقه صنعتی این بخش و سایر تأسیسات را ۴۰ میلیون دالر و خسارت‌های واردشده به بخش انرژی را ۲۲ میلیون دالر اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی هنوز آمار نهایی میزان خسارت مالی ناشی از جریان جنگ ۱۱روزه غزه را اعلام نکرده است.

اتحادیه تولیدکنندگان گفت که ۵۰٪ کارخانه‌های اسرائیلی بر اثر اصابت ترکش از موشک‌ها ، میلیون‌ها شیکل آسیب مستقیم دیدند. تخمین این اتحادیه شامل خسارات غیرمستقیم نبوده است.

به نوشته تسنیم، در نبرد بزرگ قبلی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس در جنگ ۲۰۱۴ که به‌مدت هفت هفته درگرفت، بانک مرکزی اسرائیل خسارات واردشده به اقتصاد این رژیم را حدود ۳٫۵ میلیارد شیکل تخمین زد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟