خراسان رضوی ایران ۱۰ هزار ماسک به دولت افغانستان اهدا کرد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 88256

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی از اهدای ۱۰ هزار ماسک بهداشتی به دولت افغانستان در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد.

محمد تقی هاشمی روز شنبه با بیان این مطلب افرود: این اقدام با همکاری موسسه حامی از شرکای اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اهدای کیت های تشخیصی و ماسک های بهداشتی به دولت افغانستان، آمادگی دارد تا تجربیات خود را در حوزه مبارزه با کرونا به طرف افغانستانی ارائه کند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار ماسک بهداشتی نیز در کارگاهی واقع در مهمانشهر تربت جام با هزینه پایین و کیفیت بالا تولید شده است قابل ارائه به دولت افغانستان است.

هاشمی با اشاره به خدمات ارائه شده به  مهاجران افغان در دوران کرونا گفت: اتباع افغانستانی مبتلا به کرونا به صورت رایگان در ایران و خراسان رضوی درمان می شوند.

وی افزود: هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی در حمایت از اقشار کم درآمد از طریق توزیع بسته های معیشتی، ایجاد ستاد مردمی مقابله با کرونا از میان مهاجرین و پناهندگان در حمایت از اقشار آسیب پذیر  از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی فعال کردن ظرفیت شرکای خارجی در ارائه خدمات اورژانسی به مهاجران و پناهندگان مبتلا به بیماری کرونا و ساماندهی کمک های بین المللی با هدف کمک به معیشت اقشار آسیب پذیر را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.

به نوشته ایرنا، ۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد از این تعداد ساکن مشهد هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟