خانواده سربازان سعودی استعفای بن سلمان را خواستار شدند

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114030

پایگاه اینترنتی خبرگزاری مطبوعات یمن نوشت: خانواده‌های سربازان سعودی که در مرز‌های جنوبی این کشور خدمت می‌کنند از ولیعهد و وزیر دفاع عربستان خواستند ضمن استعفای فوری و پایان دادن به جنگ یمن، مانع مرگ فرزندان آن‌ها شود.

این درخواست بعد از آن مطرح شد که ستاد تبلیغات جنگ یمن ویدئو‌هایی از حمله نیرو‌های یمنی به مواضع نظامی سعودی‌ها در جیزان منتشر کرد که نشان می‌دهد نیرو‌های ارتش عربستان در برابر حملات نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هدف قرار می‌گیرند و پا به فرار می‌گذارند. در این حملات ۸۰ سرباز سعودی و تبعه سودانی کشته شدند.

کاربران سعودی توئیتر با داغ کردن هشتگ ”سربازان ما را دیگر بازیچه قرار ندهید“، محمد بن سلمان را مسئول شکست سربازان خود و به خطر افتادن جان آن‌ها در یمن دانستند و از او خواستند فورا استعفا کند.

در یکی از توئیت‌هایی که برای همراهی با این هشتگ پست شده اند آمده است: سربازان سعودی کمترین حقوق و مزایا را نسبت به سایر امکانات کشور دارند و از آن‌ها حمایتی نمی‌شود. آن‌ها که دور از میدان جنگ هستند در شهوت‌ها غرق شده اند و ساکن کاخ‌های خود هستند و سربازان را به سوی مرگ سوق می‌دهند.

ولید الهذلول هم نوشت: خدا مردم عربستان را از محمد بن سلمان یاغی حفظ کند، زیرا بسیار برای کشور خطرناک است.

علی عمر المالکی نوشت: آیا این صحنه نشانگر آن نیست که فرمانده این سربازان نالایق است و احتمالا اهمیتی نمی‌دهد که چه بلایی سر آن‌ها می‌آید؟

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟