حیف‌ومیل بودجه کرونا/ معرفی ۲۳۲ نفر به دادستانی

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 106301

اداره بازرس ویژه ریاست جمهوری از حیف و میل گسترده در چگونگی مصرف بودجه دولت در مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

غزال حارس، رئیس اداره بازرس افغانستان برای مبارزه علیه فساد اداری امروز در برنامه‌ حساب ‌دهی دولت به ملت در مرکز رسانه ‌های حکومت اظهار داشت که در سال مالی ۱۳۹۹ بیش از دویست نفر به اتهام فساد به سارنوالی معرفی شده اند که از این جمله ۲۲۳ تن آن از ولایت‌ ها و ۹ تن آن از مرکز کابل می ‌باشند.


وی افزود که بررسی درباره چگو‌گی مصرف حدود یک میلیارد افغانی از بودجۀ دولت در مبارزه با ویروس کرونا، نشان می‌دهد که حیف‌ومیل گسترده ای در مصرف این بودجه صورت گرفته است.


به گفته حارس، خرید های غیر مرتبط و تفاوت قیمت در خریداری عین جنس در ولایاتی که مورد بازرسی قرار گرفته اند، از دیگر یافته های این اداره است.

او تأکید کرد که تفاوت قیمت ها زیاد است وبه گونه مثال یک کیت محافظتی از ۵۵۰ افغانی تا ۹هزار افغانی ویک ماشین ونتلاتور از۸۳۱ هزار الی ۳ میلیون افغانی، خریداری شده است.
رییس اداره بازرسی برای مبارزه علیه فساد اداری  همچنین تصریح کرد: در نتیجه‌ اجراات از بازرسی منابع و بودجه اختصاص یافته به کرونا در ۲۴ ولایت تا اکنون ۲۳۲ نفر که در سطح وزیر، معین، والی، معاون والی، روسای ادارات ذیربط و اعضای کمیته‌های تدارکاتی می باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟