حکمتیار: فرار شهروندان از افغانستان مانور تبلیغاتی ناتو بود!

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 119240
حکمتیار

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در خصوص فرار شهروندان کشور گفت: این یک درام سنجیده شده بود، تصمیم داشتند تا افغانستان پس از سقوط حکومت اشرف غنی، شاهد چور و چپاول و انتقام گیری‌ها باشد و در همه شهر‌ها جنگ‌های آغاز و دوام یابد، هرگز نمی‌خواستند که تغییر به گونه مسالمت‌آمیز باشد.

وی گفت: خواستند که در آخرین لحظات خود طوری وانمود کنند که گویا مردم سخت در ترس و بیم قرار گرفته، و از آمدن طالبان در حال فرارند!

رهبر حزب اسلامی این را اشتباه ناتو و آمریکا خواند و افزود: گفتند که هر کس می‌تواند بیاید، بدون سند می‌تواند برود به اروپا و آمریکا، ترتیب‌ها را در میدان هوایی برای جمع هزاران نفر گرفته بودند، زمانیکه هواپیمایی نظامی فرود آمد مردم هجوم ببرند و دوربین ها را از قبل تهیه کرده اند.

گفتنی است که پس از تسلط طالبان بر کابل، هزاران نفر برای فرار از افغانستان به میدان هوایی کابل هجوم برده اند. پیشتر کشته شدن ۱۲ نفر بر اثر ازدحام جمعیت و تیراندازی نظامیان آمریکایی گزارش شده بود.

دستکم سه نفر نیز از یک هواپیمای نظامی آمریکایی در حال پرواز سقوط کرده‌ و جان باخته‌اند که یک فوتبالیست جوان هم در میان آنان بوده است.

انتشار تصاویر تقلای مردم برای فرار از افغانستان از طریق میدان هوایی کابل، واکنش‌های گسترده جهانی را در پی داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟