حکمتیار در انتظار رفع تحریم برای دیده شدن

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15984

 «عتیق الله صافی» از اعضای هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی اعلام کرد که گلبدین حکمتیار اکنون در افغانستان حضور دارد و پس از اجرای مفاد توافقنامه صلح با دولت کابل در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

بر اساس توافقنامۀ صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار تحریم‌ها از رهبر این حزب باید برداشته شود و نام حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل حذف شود.

وی در گفت‌وگو با صدای آمریکا اظهارداشت که پس از حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه رهبر حزب اسلامی در انظار عمومی در کابل ظاهر خواهد شد.

هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی گفته است که بزودی رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمانی یک کمیسیون اجرایی شش نفره مشترک را برای اجرای مواد توافقنامه صلح با حزب اسلامی تعیین خواهد کرد.

مولوی «عبدالخبیر اوچقون» معاون شورای عالی صلح افغانستان با بیان اینکه حزب اسلامی تا کنون نماینده‌ با صلاحیتی برای این کمیسیون معرفی نکرده است اعلام کرده که باید در ترکیب این کمیسیون، نمایندگان دولت، شورای عالی صلح و حزب اسلامی حضور یابند.

«هارون چخانسوری» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز از نهایی شدن متن فرمان اجرای مفاد توافقنامه صلح با حزب اسلامی خبر داده بود.

وی گفته که در دو روز آینده این فرمان صادر خواهد شد.

این در حالی است که برخی فعالان مدنی افغانستان، رهبر حزب اسلامی را جنایتکار جنگی و ناقض حقوق بشر اعلام کرده‌اند و با اعطای مصونیت قضایی به او مخالف هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟