حمله هوایی اسراییل به فرودگاه حلب ۸ کشته و زخمی برجا گذاشت

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136864

رسانه‌های سوریه گزارش داده‌اند که جنگنده‌های ارتش اسراییل، مواضع نیروهای وابسته به ایران، انبارهای اسلحه و باند پرواز فرودگاه حلب را هدف قرار داده که در نتیجه این حمله ۸ تن کشته و زخمی شده‌اند.

در حمله هوایی ارتش رژیم اسراییل به فرودگاه بین‌المللی شهر حلب سوریه که بامداد امروز سه‌شنبه، ۱۲ ثور، صورت گرفته یک سرباز سوری کشته و ۷ تن دیگر زخمی شده‌اند و با وارد شدن خسارت گسترده، فرودگاه امکان ارائه خدمات پروازی خود را از دست داده است.

سانا خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک مقام نظامی گزارش داده که هفت نفر از جمله دو غیرنظامی و پنج سرباز دیگر سوری در جریان حمله اسراییل که اوایل بامداد امروز به وقت محلی رخ داد، زخمی شده‌اند.

در همین حال، سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا قرار دارد گفته که هدف این حمله یک انبار مهمات در فرودگاه حلب بوده که بر اثر این حمله دچار آتش‌سوزی شده است.

این سازمان همچنین از حمله اسراییل به یک فرودگاه نظامی در اطراف حلب خبر داد. رسانه‌های رسمی سوریه به این حمله اشاره ای نکرده‌اند.

این حمله موجب خسارات مادی سنگینی شده است. گزارش ها حاکی از آن است که اصابت موشک‌های اسراییلی، به تاسیسات نظامی در منطقه سفیره در استان حلب هم خسارات گسترده‌ای به جا گذاشته است.

در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسراییل صدها حمله هوایی به سوریه انجام داده است که عمدتا نیروهای مورد حمایت ایران و مبارزان حزب‌الله لبنان و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

اسراییل به ندرت در مورد حملاتی که به سوریه انجام می‌دهد اظهار نظر می‌کند اما بارها گفته است که به ایران اجازه نخواهد داد که ردپای خود را در این کشور جنگ زده گسترش دهد.

نظامیان و شبه نظامیان تحت حمایت ایران پس از ارائه پشتیبانی زمینی کلیدی به ارتش سوریه در بازپس گیری مناطق تحت کنترل شورشیان از سال ۲۰۱۶ حضور پررنگی در منطقه حلب دارند.

بر اساس گزارش‌ها اسراییل در یک حمله موشکی در اوایل سال جاری خورشیدی یک انبار تسلیحات مشکوک مورد استفاده شبه نظامیان مورد حمایت ایران را در فرودگاه حلب منهدم کرده بود.

مقام‌های محلی سوریه گفته بودند که این حمله باعث از کار افتادن فرودگاه شد. پیش از این هم سه نفر در حمله اسرائیل به فرودگاه حلب کشته شدند که همچنین ترافیک هوایی از این منطقه را متوقف کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟