حمله نظامی ترکیه به شمال عراق/ نخست وزیر عراق هشدار داد

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131867

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که قریه‌ی برخ در ولایت دهوک کردستان عراق در معرض حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت فرد ملکی و زخمی شدن ۲۳ گردشگر انجامید.

به نقل از آرتی عربی، گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی امروز ۲۰ ژوئیه، قریه‌ی برخ در ناحیه درکار از توابع ولسوالی زاخو در ولایت دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت فرد ملکی و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و لوی درستیز عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ترکیه‌ای مجدداً با حملات توپخانه‌ای نقض آشکاری را در حق حاکمیت عراق و جان شهروندان عراقی و امنیت آنها با هدف قرار دادن یکی از مناطق گردشگری در ولایت دهوک اقلیم کردستان عراق انجام دادند که این حمله منجر به شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان بی دفاع شد که بیشتر آنها از زنان و کودکان بودند. این تعدی ظالمانه ثابت می‌کند که طرف ترکیه‌ای هیچ اهمیتی به خواسته‌های مکرر عراق برای توقف نقض‌های نظامی خود به خاک عراق و جان عراقی‌ها نمی‌دهد.

وی افزود: عراق در حالی که به اصول حسن هم جواری پایبند است، اما قاطعانه مخالف استفاده از اراضی خود از سوی هر طرفی برای تعدی به همسایگانش است وبه کارگیری بهانه‌های امنیتی برای تهدید کردن جان شهروندان عراقی و تعدی به خاک عراق را نمی‌پذیرد چراکه این اقدام به منزله شانه خالی کردن از اصول حسن همجواری و توافق‌های بین المللی و مناسبات و همکاری مشترک است.

الکاظمی خاطرنشان کرد: عراق کاملاً حق پاسخ به این تعدی‌ها را برای خود محفوظ می‌داند و تمامی تدابیر لازم را برای حفاظت از مردم خود انجام می‌دهد و طرف تجاوزگر را مسئول تمامی تبعات تشدید تنش‌های مکرر می‌داند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟