حمله طالبان به کارمندان یک موسسه ماین پاکی در بغلان

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 114504

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که طالبان مسلح بیش از ۳۰ کارمند یک موسسه ماین پاکی را در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان تیر باران کرده‌اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله امروز چهارشنبه (۱۹ جوزا) گفته: “حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته طالبان تروریست وارد کمپ ماین‌پاکی شده بالای ماین‌پاکان تیراندازی نمودند.” 

آقای آرین افزوده که بر بنیاد راپورهای ابتدایی در این رویاد به تعداد ۱۰ کارمند ماین پاکی شهید و ۱۴ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

به گفته او، این رویداد در ساحه دروازه‌کن شیخ جلال ولسوالی بغلان مرکزی رخ داده است. 

آرین یادآور شده، “ادعای تروریستان طالب مبنی بر مصوونیت به افراد یک ادعای اغفال‌کننده است. این گروه بار بار کارمندان نهادهای خدماتی را هدف قرار داده است.”

به گفته او، نهادهای خدمات رسانی، آکادمیک و مکان‌های مقدس مصوونیت جنگی دارند؛ اما طالبان تروریست برخلاف تمام ارزش‌های انسانی و حقوق بشری به جنایات شان در برابر این مکان‌ها و افراد بیگناه ادامه می‌دهند.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفته است که حمله بر کارمندان مؤسسه ماین پاکی در بغلان مرکزی ولایت بغلان ربطی به این گروه ندارد.

سخنگوی گروه طالبان نیز تایید کرده که در این حمله ۱۰ کارمند موسسه کشته و تعدادی هم زخمی شده‌اند. او گفته که گروه طالبان حمله بر افراد بی‌دفاع و ملکی را نکوهش می‌کند و آن را وحشت می‌پندارد.

سخنگوی گروه طالبان تاکید کرده که روابط این گروه با این موسسه ماین پاکی نورمال/ عادی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟