حمله داعش به زائران اربعین حسینی خنثی شد

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 121002

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که تلاش عناصر گروه تروریستی داعش برای حمله به زائران اربعین حسینی در این کشور خنثی شده است.

خبرگزاری ملی عراق (اینا) امروز به نقل از ستاد اطلاع رسانی امنیتی نوشت که نیروهای نظامی و ارتش، تلاش عناصر داعش برای هدف قرار دادن زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) در شمال ولایت بابل را خنثی کردند.

بر پایه این گزارش، پس از پیگیری‌های دقیق اطلاعاتی و رصد تحرکات تروریست ها، نیروهای دستگاه اطلاعات وزارت کشور عراق توانستند دو کمربند انتحاری و یک بمب کنارجاده‌ای را که قرار بوده در مسیرحرکت زائران اربعین در ولایت بابل منفجر شود را کشف و ضبط کنند.

در این بیانیه آمده است که سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور عراق به تلاش های خود برای تامین و برقراری امنیت در مسیر تردد زائران اربعین در ولایت های مختلف این کشور ادامه می دهد و مسلط به اوضاع امنیتی است.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه خود تأکید کرده است که نیروهای نظامی این کشور به عهد خود در برخورد قاطع با تروریست‌های داعش در هر زمان و مکانی پایبندند.

در همین پیوند نیز، امروز منابع عراقی اعلام کردند که نیروهای «الحشد العشایری» (بسیج عشایری) حمله پسمانده های عناصر تروریستی داعش به منطقه «مخمور» در ولایت «نینوا» را دفع کردند.

این منابع گفتند که الحشد العشایری حمله تروریست ها را به منطقه امنیتی و نظامی «الکشاف» در نزدیکی ولسوالی مخمور در شمال عراق دفع کردند و داعش را به عقب راندند.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟