مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

حمله تروریستی به مرکز آموزشی در کابل، زخمی بر جان بشریت نهاد

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 112543

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مرکز آموزشی سیدالشهدا(ع) در کابل از این جنایت به عنوان زخمی بر جان بشریت یاد کرد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که انتظار می ‫رفت مذاکرات طولانی و فرسایشی صلح، سرانجام به پایان جنگ و برقراری آرامش و امنیت برای ملت شریف و بزرگوار افغانستان بیانجامد، این تحرکات وقیحانه‫ کور و باطل که با هدف ناامنی و برافروختن آتش اختلاف‫ های قومی، نژادی و مذهبی و بیراهه کشاندن مذاکرات سرنوشت ساز صلح صورت گرفت، با هیچ یک از اصول انسانی و اخلاقی و موازین حقوق بشری سازگاری ندارد. این جنایت ‫ها فقط از دست ‫های ناپاک تروریست‫ ها و دست نشانده‫ های شیطان بزرگ و صهیونیزم در منطقه بر می‫ آید.

مجمع تقریب مذاهب اضافه کرد: آیا مشاهده صحنه‫ های دلخراش پیکرهای غرق به خون دانش آموزان بی گناه در کنار کیف و دفتر و کتاب های خون آلودشان، نهادهای مدنی و مدعیان حقوق بشری را از خواب غفلت بیدار نمی‫ کند؟ این حادثه و نیز انفجار تاسف بار چند روز قبل شهر «پل علم» ولایت لوگر در جنوب کابل چه توجیهی دارد؟ بی تردید افغانستانِ نا امن و پر آشوب، تروریست ‫ها را به اهداف شوم خود نزدیک تر خواهد ساخت.

در این بیانیه آمده است: از دولت و مسئولان پر تلاش نهادهای امنیتی کشور دوست و برادر افغانستان، انتظار می‫ رود، در اسرع وقت، عاملان این حادثه‌ ددمنشانه را که زخمی بر جان بشریت نهاده اند، به مجازات عمل وقیحانه خود برسانند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن محکوم کردن این کشتار بی رحمانه و عرض تسلیت و ابراز همدردی عمیق با ملت شریف افغانستان به ویژه خانواده های داغدار و معزز این شهیدان، از خداوند منان سلامتی و شفای عاجل مصدومان را خواستار شد.

تروریست ها روز شنبه با یک موتر بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار دادند که در اثر آن ۶۳ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟