وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران:

حمله تروریستی به دانشگاه کابل انتقام از کتاب و قلم است

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96981

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی از وقوع حادثه تروریستی حمله به دانشگاه کابل اظهار تأسف کرد. در متن این بیانیه آمده است:

«حادثه غم‌انگیز حمله به دانشجویان در کلاس درس و محیط دانشگاه که در ادامه حملات قبلی به فضا‌های آکادمی و درسی رخ داد نشان دهنده نفرت تروریست‌ها و اربابان آن‌ها از آگاهی و دانایی است. دانشگاه خاستگاه  توسعه و رشد است و حمله به آن در واقع برای متوقف کردن روند توسعه و رشد کشور افغانستان است.

به ویژه آنکه این حمله در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب رخ می‌دهد. این حمله در واقع انتقام از کتاب، قلم و سطر‌های نوشته بر کاغذ است. اما دانشجویان عزیز این دانشگاه با کتاب و درس مسیر تعالی افغانستان را هموارتر و آینده‌ای روشن‌تر برای کودکان آن خواهند ساخت.  

با عرض تسلیت به  خانواده‌های محترم داغدار و عموم مردم افغانستان به ویژه استادان و دانشجویان دانشگاه کابل، از خداوند منّان برای درگذشتگان این حادثه تلخ رحمت و مغفرت خواهانیم.»

تروریست ها دوشنبه ۱۲ عقرب/ آبان ماه وارد دانشگاه کابل شدند و بسوی دانشجویان تیراندازی کردند. بر اساس گزارش‌های رسمی در حمله به دانشگاه کابل دستکم ۲۲ نفر کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شده‌اند. این دومین حمله تروریستی به مراکز آموزشی در افغانستان طی روزهای اخیر است. مرکز آموزشی «کوثر دانش» در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل نیز سوم عقرب/ آبان ماه هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در این حمله دستکم ۲۴ نفر کشته و ۵۷ تن دیگر زخمی شدند.

قربانیان این حادثه بیشتر دانش آموزان ۱۶ تا ۲۰ ساله بودند که برای شرکت در کلاس‌های آموزشی و آمادگی کنکور به این مرکز آمده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟