حمله بالگردهای ترکیه به مناطقی در استان دهوک عراق

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130092

بالگرد‌های نظامی ترکیه مناطقی را در استان دهوک در شمال عراق به شدت هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، آنکارا اعلام کرد حزب کارگران کردستان (پ ک ک) از این مناطق به عنوان پایگاه‌های خود استفاده می‌کند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد بالگرد‌های ترکیه سحرگاه امروز (یکشنبه) روستایی در استان دهوک را گلوله باران کردند. این منبع هیچ گزارشی از جزئیات خسارت‌های وارد شده بر اثر این حمله اعلام نکرد؛ بنابراین گزارش، ترکیه بیست و پنجم ماه گذشته عملیات نظامی برای تحت تعقیب قرار دادن افراد مسلح حزب کارگران کردستان اجرا کرد. آنکارا می‌گوید این افراد مسلح در مناطقی از کردستان عراق مستقر هستند.

پیش از این شبکه تلویزیونی الاتجاه در گزارشی اعلام کرد ترکیه با حملات هوایی و به نام مبارزه با حزب کارگران کردستان به تجاوزات خود در شمال عراق ادامه می‌دهد. این حملات ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشته و مردم کردستان از دولت اقلیم و مرکز می‌خواهند جلوی این تجاوزات را بگیرند.

دوشنبه گذشته حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به طور رسمی عملیات نظامی گسترده این کشور در شمال عراق را اعلام کرد و شخصا بر اتاق مدیریت عملیات نظامی نظارت می‌کند.

آکار در این خصوص ادعا کرد در این عملیات مخفیگاه‌ها، تونل‌ها و زاغه‌های مهمات شبه‌نظامیان کرد (پ. ک. ک) در مناطق متینه، زاب و آواسین-باسیان هدف قرار گرفته شدند. همچنین کماندو‌های ترکیه‌ای نیز که از طریق زمینی وارد منطقه شده بودند، نقش داشتند. واحد‌های توپخانه نیز از این عملیات پشتیبانی کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟