حملات سایبری سفر مشاور امنیت ملی آمریکا را نیمه کاره گذاشت

  • انتشار: ۲۶ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 101634

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا سفر اروپایی خود را نیمه کاره گذاشت و به واشنگتن بازگشت تا درباره حمله سایبری ادعایی روسیه علیه چندین سازمان دولتی در آمریکا تحقیق کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به روزنامه نشنال گفت: اوبراین قرار بود این هفته به انگلیس، ایتالیا و آلمان سفر کند، اما چهار روز زودتر به واشنگتن برگشت.

وی افزود شورای امنیت ملی آمریکا در روز‌های شنبه و دوشنبه دو جلسه در سطح بالا درباره نقض سایبری برگزار کرده است و آقای اوبراین امشب و فردا جلسه دیگری را تشکیل خواهد داد.

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا نیز از جمله سازمان‌هایی بودند که براثر وقوع حمله سایبری به برخی نهاد‌ها و وزارت خانه‌های این کشور در چند روز اخیر، هک شده‌اند.

راسل گوئماره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در این راستا مدعی شده است که، وزارتخانه‌های فوق از گزارش‌ها آگاهی داشتند و در حال حاضر نیز درحال ارزیابی تاثیرات و تبعات آن هستند.

وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا در روز یکشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفتند که حرف و حدیث‌های بسیاری را بدنبال داشت و بسیاری از مقامات آمریکایی، کشور‌هایی همچون روسیه، چین و ایران را مقصر اصلی این موضوع می‌دانستند.

پس از آن نیز اعلام شد گروهی از هکر‌های روسی توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟