حمایت چین از طالبان برای آزادکردن دارایی های افغانستان

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 120829

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی از درخواست طالبان برای آزادکردن دارایی های بلوکه شده از سوی آمریکا حمایت کرد.

یکی از خبرنگاران روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی خطاب به سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: در ۱۳ سپتامبر، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفت: «آمریکا باید بلوکه کردن (دارایی ها) را برطرف کند؛ چرا که این دارایی مردم افغانستان است. مردم افغانستان مشکلات فراوانی دارند و به همین خاطر، این بلوکه کردن اقدامی علیه مردم افغانستان است. دولت طالبان هر اقدام قانونی را در این زمینه انجام می‌دهد.» همچنین برخی تجار شکایت کرده اند بلوکه کردن دارایی‌های ملت افغانستان بر تراکنش‌های اقتصادی معمول و واردات و صادرات اثر می‌گذارد. نظر چین در این باره چیست؟

ژائو لیجیان در این باره گفت: سخنگوی طالبان درست می‌گوید. این دارایی‌ها متعلق به افغانستان است و بایستی برای مردم افغانستان خرج شود. آمریکا نباید بدون توجیه این‌ها را بلوکه کند. آمریکا باید با درخواست مشروع افغانستان روبرو شده و دست از فشار و تحریم بردارد و ایجاد مانع برای اقصاد، زندگی، صلح و بازسازی در افغانستان را متوقف کند.

خبرنگار دیگری از او پرسید: برخی منابع گفته اند یکی از نمایندگان طالبان در توییتی اعلام کرده وانگ یو سفیر چین در افغانستان به خاطر استقرار دولت جدید به آن‌ها تبریک گفته. نظر شما چیست؟

ژائو لیجیان در پاسخ گفت: من می‌توانم به شما بگویم که سفارت چین در افغانستان به مانند حالت عادی در حال انجام کار است و ما تمایل داریم تا با دولت جدید افغانستان در تماس بمانیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟