حمایت مرکل از سازمان بهداشت جهانی در برابر انتقادهای آمریکا

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86256

به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از سازمان بهداشت جهانی در مناقشات با آمریکا به شدت حمایت کرده و آن را یک نهاد معتبر جهانی دانست.

مرکل روز دوشنبه در یک پیام ویدئویی برای کنفرانس جهانی بهداشت در واکنش به انتقاداتی که آمریکا به سازمان بهداشت جهانی وارد کرده بود گفت: مطمئنا این مسئله مهم است که یک بررسی مداوم در این باره وجود داشته باشد که چگونه فرآیندها در سازمان بهداشت جهانی می تواند بهبود یابد. به گفته وی بخصوص باید یک سیستم مالی پایدار برای این منظور فراهم شود.

مرکل در عین حال گفت که فوری ترین مسئله در حال حاضر مهار ویروس کرونا است.

در دوران بحران کرونا سران بسیاری کشورهای جهان بر لزوم همبستگی جامعه جهانی با ضعیف ترین کشورها تاکید کردند.

مرکل و سران دیگر کشورها در جلسه ویدئویی سالانه سازمان بهداشت جهانی که روز دوشنبه برگزار شد درخواست کردند که ابتدا ویروس کرونا را تحت کنترل درآورده و سپس درس هایی از این بحران گرفته شود.

مرکل هم در این نشست ویدئویی تاکید کرد که هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند این بحران را حل کند و ما باید مشترکا رفتار کنیم.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که ویروس کرونا این مسئله را روشن کرده است که باید اقدامات بیشتری از جمله در زمینه سیستم های هشدار دهنده و اقدامات پیش گیری کننده و همچنین همکاری های پژوهشی و تقویت سیستم های بهداشتی انجام شود.

برلین و پاریس هم روز گذشته توافق کرده اند که با رکود ایجاد شده در اتحادیه اروپا از طریق بحران کرونا با یک برنامه بازسازی دوباره ۵۰۰ میلیارد یورویی مبارزه کنند. در یک بیانیه مشترک آلمان-فرانسه که روز دوشنبه منتشر شد آمده است که بخصوص باید به بخش ها و مناطقی که بیشترین آسیب را از این بحران دیده اند توجه شود.

به نوشته تسنیم؛ هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم روز گذشته بعد از دیداری با همتایان خود از ۱۰ کشور اروپایی توافق کردند که هشدارهای سفر به کشورهای اروپایی از ۱۴ ژوئن لغو شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟